Lidl to jedna z europejskich sieci handlowych, która cieszy się bardzo dużą popularnością. Każda placówka jest odwiedzana przez tysiące ludzi każdego dnia. Lidl to obecnie prężnie rozwijające się sklepy spożywcze, które zaopatrują naszych rodaków w podstawowe produkty wykorzystywane przez nas każdego dnia.
Oprócz produktów spożywczych na pólkach znajdziemy także akcesoria sportowe, sprzęt AGD, RTV, dekoracje, ubrania, chemię, kosmetyki, a niekiedy nawet meble. Firma pojawiła się na rynku w latach 70-tych minionego wielu na terenie Niemiec. Już 15 lat później miała 460 sklepów na terenie Niemiec. Firma zyskiwała na popularności i rozwijała się między innymi dzięki temu, że regularnie wprowadzała innowacyjne rozwiązania do prowadzonych sklepów. Dzięki temu mogła cały czas poszerzać zakres swojej działalności i obecnie zajmuje pierwsze miejsce w 10 największych sieci sklepów spożywczych w Europie.
Lidl specjalizuje się w sprzedaży wysokiej jakości żywności dla klientów z Europy. Prowadzi również kilkanaście marek własnych. Wśród nich między innymi znajdziemy wyroby mięsne i wędliniarskie pod marka Pikok, czy nabiał przygotowany pod marką Pilos. Oprócz tego marka Alesto, która oferuje sprzedaż przekąsek z orzechów a także suszonych owoców.
Oczywiście wśród klientów doskonale znany jest także ryneczek Lidla. To marka, która promuje dla nas świeże warzywa i owoce, zioła, rośliny doniczkowe oraz cięte kwiaty. Większość znajdujących się tam produktów pochodzi od naszych polskich dostawców. Od jakiegoś czasu coraz bardziej rozpoznawalną marka jest pieczywo Chrupiące z pieca, wypiekane na miejscu pozbawione konserwantów.
Lidl ma dla klientów także inspiracje kuchenne, ponieważ na stronie internetowej regularnie wprowadza ciekawe przepisy, z których można przygotować smaczne posiłki. Karol Okrasa jest obecnie główną twarzą Lidla na tym polu, znany, doświadczony polski kucharz.
Nie da się zaprzeczyć, że tak samo jak w Europie również w Polsce klienci pokochali sklepy Lidl i niezwykle cenią to co w nich otrzymują. Głównym celem jest dostarczanie klientom zawsze świeżych i wysokogatunkowych produktów doskonałej jakości. Obecnie sieć stara się podnosić cały czas standard swoich sklepów, pracuje nad przygotowywana ofertą. Wszyscy pracownicy tej marki są cały czas szkoleni, tak by ta obsługa klienta w sklepach Lidl była rzeczywiście na najwyższym poziomie, by każda pojawiająca się tam osoba mogla liczyć na profesjonalną pomoc ze strony pracowników sieci i zawsze najlepsza obsługę.